Ce post de radio asculti?

Loading...

Italia periculoasă? Numai vorbe...



Văd că buletinele de stiri din ultima vreme, la toate televiziunile nationale si nu numai, din România, abundă în stiri, care mai de care mai spectaculoase, cum că românii din Italia sunt în pericol de a fi linsati, blamati, etc... Cred ca o realitate mai aproape de adevăr este reliefată de RAI, televiziunea italiană. În aceste zile mă aflu chiar la Roma şi vreau să vă spun că în ciuda faptului că unii români ne fac ţara de râs (de ex. ieri doi tineri au ucis un administrator italian), italienii nu au niciun colt impotriva noastră, ci doar împotriva celor care sunt aici chititi pe ceartă, pe furat şi nu numai. Românii care muncesc, îşi văd de treabă, sunt apreciaţi şi sunt oameni de încredere pentru italieni. Povestile cum că politia locală te opreste pe stradă să te controleze, sau că italienii te scuipă dacă te aud vorbind româneşte, sunt total false. Într-adevăr sunt şi cazuri în care românii sunt huliti, dar credeti-mă pe cuvânt că nu este vorba decât de romii care cersesc şi de tinerii plecati din tară chitit pe furat şi nu ca să muncească cinstit..
Personal vă spun că Italia nu e deloc periculoasă. Sunt numai vorbe, numai ştiri spectaculoase, unele fortate la infinit de corespondentii televiziunilor din România şi de jurnalistii din presa scrisă, care trebuie să justifice cumva banii cheltuiti în deplasările din Roma sau în altă parte a Italiei, că deh e bine să vadă şefii că nu au venit după cai verzi pe pereţi în "Cizmă".
O să revin zilele următoare cu povesti ale românilor în Italia, în Adevărul de Seară şi pe oradesibiu.ro

3 comentarii:

tudor spunea...

hai dragos sa fim seriosi... tu nu locuiesti acolo, habar nu ai. stai cateva zile intr-un hotel, te duci in magazinele foarte mari (nu in cele de cartier), umbli prin muzee si nu ai contact cu italienii doar atunci cand cumperi ceva de la ei.
sa fim seriosi si realisti... si eu am fost deatatea ori in italia si in momentul in care intram in magazine umbla aproape tot timpul cineva dupa noi sa ne urmareasca...

bagatorideseama spunea...

hai tudor sa nu exageram. nu e chiar asa. dupa mine chiar nu a umblat nimeni sa ma urmareasca prin magazine.
#1

Dragos spunea...

ai sa fi uimit. nu stau intr-un hotel de 5 stele. stau intr-un cartier unde locuiesc romani, stau intr-un cartier unde chiar eu stau la o familie de romani. am umblat si prin muzee, dar uite azi am fost la o biserica unde vin mii de romani din roma.. am fost si in magazinele de cartier... e drept parca uneori simteam o privire in ceafa, dar italienii sunt patiti, sunt furati, nu numai de romani, ci si de marocani, de filipinezi, de albanezi, de bulgari, etc..

A apărut o eroare în acest obiect gadget

Lista mea de bloguri

Persoane interesate

Labels